Ο Υπουργός Παιδείας στην Τηλεόραση BEST – “…ήρθε η σειρά της Πελοποννήσου” – Βίντεο

Άκρως ενδιαφέροντα τα όσα σημείωσε μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της Τηλεόραση BEST ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Οι συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, το νομοσχέδιο που προωθείται και οι αλλαγές που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο που βρίσκεται υπό συζήτηση βρέθηκαν στο επίκεντρο.

Σε σχέση με τη συγχώνευση Πανεπιστημίου και ΤΕΙ Πελοποννήσου ο Υπουργός ανέφερε μεταξύ άλλων: «Εμείς εδώ και δύο χρόνια έχουμε βάλει στο τραπέζι των συζητήσεων το θέμα του μέλλοντος της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα μας. Έχουν γίνει εκτεταμένες συζητήσεις και έχουμε καταλήξει σε πολλά μέρη όπου έχουμε προχωρήσει και τις αντίστοιχες νομοθετικές ρυθμίσεις και τώρα ήρθε η σειρά της Πελοποννήσου.

Έχουν γίνει πολύ θετικές διαβουλεύσεις. Το μέλλον, η νέα αρχιτεκτονική των πανεπιστημίων απαρτίζεται από τέσσερα πράγματα. Το πρώτο είναι η δημιουργία εντελώς καινούργιων τμημάτων με νέα γνωστικά αντικείμενα. Το δεύτερο είναι οι συνέργειες ανάμεσα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Είμαστε η πρώτη κυβέρνηση που πήρε στα σοβαρά και τις δύο πλευρές ανώτατης εκπαίδευσης. Το τρίτο είναι η ίδρυση των πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων με τα αντίστοιχα ερευνητικά ινστιτούτα και το τέταρτο είναι τα διετή προγράμματα σπουδών όπου τα παιδιά των ΕΠΑΛ θα πηγαίνουν χωρίς εξετάσεις, θα περνάνε με το πτυχίο τους και θα παίρνουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων».

Όπως τόνισε ο κ. Γαβρόγλου «…μέχρι τώρα το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης καθορίζονταν από τοπικούς παράγοντες. Δεν το προσωποποιώ. Ήτανε μία πολιτική κουλτούρα…» και συμπλήρωσε ο Υπουργός: «…εμείς θεωρούμε ότι αυτού του τύπου η συζήτηση και ο προγραμματισμός πρέπει να γίνει από την ακαδημαϊκή κοινότητα σε συνεργασία με το Υπουργείο.  Δεν μπορεί να έχουν την ευθύνη του προγραμματισμού του μέλλοντος της ανώτατης εκπαίδευσης οι τοπικοί παράγοντες…»

Μάλιστα ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε πως το 75-80% των προτάσεων ενσωματώνονται στο νομοσχέδιο το ίδιο έγινε και στις υπόλοιπες στα υπόλοιπα μέρη της Ελλάδος.

Σε σχέση με τις αντιδράσεις ο Υπουργός Παιδεία τόνισε: «Κοιτάξτε ο σχεδιασμός της ανώτατης εκπαίδευσης δεν γίνεται με βάση της περιφέρειες σήμερα. Αυτές ήταν παλιές λογικές. Σε κανένα μέρος της Ευρώπης δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Άρα το αν υπάρχει και η Πάτρα ή μάλλον τρία τμήματα του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, που είναι στην Πάτρα, εντάξει δεν αποτελεί αυτό ένα στοιχείο ας πούμε πανικού. Δεν σημαίνει ότι όποιος δεν είναι στην Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι κακός δεν μας ανήκει πάει να μας υπονομεύσει και πάει λέγοντας. Ένα στοιχείο είναι αυτό, δεν γίνεται με αυτά τα κριτήρια…»

Παράλληλα ο κ. Γαβρόγλου σε σχέση με το τμήμα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου που αντιδρά, έκανε γνωστό πως «…είχα συνάντηση με τους συναδέλφους αυτού του τμήματος που λέτε και με τον Πρύτανη του Ιδρύματος. Νομίζουμε ότι υπάρχει μία πρόταση που το πανεπιστήμιο θα τη συζητήσει μέσα από τις δικές τους διαδικασίες. Εγώ σέβομαι τις διαδικασίες του πανεπιστημίου. Περιμένω να μου πουν τι συζήτησαν και τι απόφαση πήραν. Σήμερα υπάρχει μία απόφαση της συγκλήτου κατά τη γνώμη μας δεν βοηθάει η απόφαση όπως είναι διατυπωμένη. Η δική μας πρόταση έχουμε την αίσθηση ότι ουσιαστικά ακυρώνει αυτήν την απόφαση και ζητάμε να μας πουν τη θέση τους για την πρόταση που έχουμε κάνει».

Καταλήγοντας για το θέμα αυτό ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε: «Αν υπάρχουν και οι όποιες δυσκολίες που δεν έχουμε προβλέψει εντάξει. Εδώ είμαστε για να κάνουμε τις όποιες αλλαγές. Το λέω γιατί ξέρετε για πρώτη φορά σας το είπα στην αρχή τα δύο σκέλη της ανώτατης εκπαίδευσης τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, παρόλο που είναι ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα από το 2002, δεν τους έδωσε κανένας την πρέπουσα σημασία. Εδώ λοιπόν υπάρχει μία δυνατότητα όσμωσης, αναβάθμιση μεγάλων ιδρυμάτων μας και τα λοιπά…»

Ο Κ. Γαβρόγλου για το νέο Λύκειο

Ο Υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στο νέο Λύκειο και τα όσα προωθούνται, αναφέροντας: «…ξέρετε ότι είμαστε η μόνη χώρα που δεν έχει Γ’ Λυκειου, Γ’ Λύκειου είναι μόνο στα χαρτιά, δεν υπάρχει ειδικά τώρα. Όλοι κάτι παζάρια κάνουν με τις απουσίες και τα λοιπά και δεν πατάνε και σε όλη τη διάρκεια. Τα παιδιά δέχονται αυτό που δέχονται οι γονείς τους ότι στο πανεπιστήμιο σε βάζει το φροντιστήριο και τα ιδιαίτερα και όχι το σχολείο.

Εμείς δεν μπορούμε να το δεχθούμε αυτό, αυτή η ανυπαρξία της Γ’  λυκείου τώρα σαν καρκίνωμα τρώει και τη Β’ θα πρέπει να προφυλάξουμε τη δημόσια εκπαίδευση από τέτοια εκφυλιστικά φαινόμενα

Για αυτό εμείς λέμε τέσσερα μαθήματα 6 ώρες το κάθε μάθημα να έχει μία άνεση ο δάσκαλος να κάνει τη δουλειά του μέσα στην τάξη, να μη χρειάζεται να τρέχει σαν αλλόφρων από το ένα φροντιστήριο και το ένα ιδιαίτερο στο άλλο και να μπορέσει η Γ’ Λυκείου να αποκτήσει αυτόν τον χαρακτήρα που έχει σ’ όλα τα μέρη του κόσμου, που είναι μία τάξη ανάμεσα στο τέλος των εγκυκλίων σπουδών και την αρχή του πανεπιστημίου δηλαδή ένα προπαρασκευαστικό έτος.

Αυτή είναι η λογική μας. Άρα δεν είναι γιατί αλλάζουν το σύστημα αλλά ποια προβλήματα πας να λύσεις».