Τα θετικά του προγράμματος Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας

Του Χρήστου Βίνη

Το Πρόγραμμα Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας αποτελεί τη Ναυαρχίδα των προγραμματικών θέσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη για την ανάπτυξη της χώρας μας. Πρόκειται σαφέστατα για μια πολύ διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με το οικονομικό μείγμα που ακολούθησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, και οδήγησε στην πλήρη κατάρρευση της ιδιωτικής οικονομίας, του προγράμματος των Δημοσίων Επενδύσεων και των ρυθμών ανάπτυξης της χώρας τα τελευταία 4,5 χρόνια.

Σε μια σύντομη αναδρομή στην πολιτική που εφάρμοσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όσον αφορά τις επενδύσεις και τις υποδομές θα πρέπει να αναφερθούμε στο ψαλίδισμα των δημοσίων επενδύσεων κατά 2 δισ. ευρώ την περίοδο 2016-2018 προκειμένου να επιτευχθούν τα περιβόητα υπερπλεονάσματα, την καθυστέρηση αν όχι το πάγωμα για 4 χρόνια εμβληματικών επενδύσεων που ήταν έτοιμες να ξεκινήσουν, όπως το Ελληνικό και η κατασκευή του Βόρειου ‘Άξονα της Κρήτης και τις αναιτιολόγητες κατατμήσεις έργων για να γίνονται φωτογραφική διαγωνισμοί με τεράστιες βέβαια επιπλέον καθυστερήσεις. Ταυτόχρονα όμως προχώρησε και στην αναιτιολόγητη αύξηση των τιμών των διοδίων αλλά και στο διπλασιασμό του αριθμού τους. Όλα αυτά με μόνο στόχο την καταβολή στοιχειωδών επιδομάτων, χωρίς καμία αναπτυξιακή λογικό και με μόνο άμεσο αποτέλεσμα την αυξανόμενη φτωχοποίηση της κοινωνίας μας. Μιας κοινωνίας που στη βάση αυτή καθίσταται όλο και λιγότερο παραγωγική, με τα πιο ενεργά και δραστήρια μέλη της που επιθυμούν να δημιουργήσουν και να διακριθούν να επιζητούν τη φυγή στο εξωτερικό ως αντίδοτο στη στασιμότητα, στη μιζέρια και στην αδυναμία εξασφάλισης αξιοπρεπούς διαβίωσης.

Η Νέα Δημοκρατία, με το πρόγραμμα ανάπτυξης και υποδομών, αποδεικνύει ότι σχεδιάζει με τελείως άλλα υλικά και φιλοσοφία, την επόμενη μέρα της χώρας μας, επεμβαίνοντας δραστικά στον πυρήνα της πολιτικής που εφαρμόζεται μέχρι σήμερα, έτσι ώστε να αποτελέσει την ατμομηχανή για την εκτίναξη της Ελληνικής οικονομίας, να συμβάλλει αποφασιστικά στη μείωση της πραγματικής ανεργίας και στη δημιουργία μιας σύγχρονης παραγωγικής οικονομίας με ίσες ευκαιρίες για όλους.

Συγκεκριμένα με το Πρόγραμμα Υποδομών της ΝΔ δίνεται έμφαση στην άμεση έναρξη όλων των επενδύσεων, οι οποίες παραμένουν στάσιμες, καθώς και νέων, οι οποίες έχουν ήδη κοστολογηθεί σε 10-12 δις. Ευρώ μέχρι το έτος 2023. Η επιτάχυνση των έργων αυτών υπολογίζεται ότι θα αποφέρει έως και 2% πρόσθετη ανάπτυξη του ΑΕΠ ετησίως, αλλά παράλληλα θα δημιουργήσει 240.000 νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, εντός της επόμενης τετραετίας.

Στην κατεύθυνση αυτή αξίζει να αναφερθούμε σε κάποιες από αυτές που περιλαμβάνονται στο επερχόμενο κυβερνητικό Σχέδιο και αφορούν:

– το νέο οδικό άξονα που θα παρακάμπτει την Αττική, συνδέοντας την Υλίκη με την Ελευσίνα, ενώ ταυτόχρονα θα επιταχυνθεί η σύνδεση των αποκομμένων μεγάλων πόλεων με τους κεντρικούς εθνικούς άξονες,

– τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου,

– την επέκταση σε όλη τη χώρα του φυσικού αερίου,

– την επίλυση του χρόνιου προβλήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων με την προώθηση συστημάτων ανάκτησης ενέργειας από τα απορρίμματα πάντοτε σε συνδυασμό με δράσεις ανακύκλωσης.