Τα Ελληνικά αγροτικά προϊόντα στην διεθνή έκθεση SIAL στο Παρίσι..

Με ένα εντυπωσιακό περίπτερο, που αναπτύσσεται σε 3.000 τ.μ., 153 ελληνικές επιχειρήσεις συμμετέχουν στη μεγάλη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων SIAL 2012, η οποία άνοιξε τις πύλες της χθες το απόγευμα και θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη Πέμπτη, στο εκθεσιακό πάρκο της Βιλπέντ (Villepinte), βόρεια των Παρισίων.
“Taste like Greece » (γεύση Ελλάδας) είναι το λογότυπο του ελληνικού περιπτέρου, στα λευκά τοιχώματα του οποίου κυριαρχούν το γαλάζιο και το βαθύ.
Ένα λογότυπο που, ήδη, έχει αναγνωρισθεί ως το καλύτερο “εθνικό brand”, ανάμεσα σε 6.500 συμμετοχές και το οποίο πρόκειται να βραβευθεί στις 24 Οκτωβρίου στο Βερολίνο.
Την ικανοποίησή του για το αισθητικό και λειτουργικό αποτέλεσμα του περίπτερου εξέφρασε στο ΑΜΝΑ ο Έλληνας υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Αθανάσιος Ταυτσάρης. “Πρόκειται για μια εξαιρετική προσπάθεια”, τόνισε και πρόσθεσε: “θα ήθελα να συγχαρώ τους ανθρώπους που εργάσθηκαν και τον ΟΠΕ για ένα τόσο μεγάλο και εξαιρετικό περίπτερο”.
Τον κ. Ταυτσάρη χαιρέτησε, κατά την επίσκεψή του στο περίπτερο, ο Γάλλος υπουργός Γεωργίας, Στεφάν Λε Φολ, ο οποίος δεν έχασε την ευκαιρία να δοκιμάσει μερικές από τις ελληνικές γεύσεις που ορισμένοι παραγωγοί του πρόσφεραν.
Σχετικά με τις δράσεις του υπουργείου, ο Έλληνας υπουργός εξήγησε ότι υπάρχουν πέντε διαφορετικές δράσεις για να προωθηθούν μερικά από τα εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα μας, όπως είναι το κρασί, το ελαιόλαδο, η φέτα, το γιαούρτι και η κονσέρβα ροδάκινου.
Ο κ. Ταυτσάρης υπέδειξε ότι από την ιστοσελίδα του προγράμματος που ονομάζεται “Αλέξανδρος Μπαλτατζής” μπορεί να ενημερωθεί ο κάθε ενδιαφερόμενος.
“Θέλουμε και για τον εξαγωγέα, το ίδιο που επιδιώκουμε για τον ξένο επενδυτή, ένα γραφείο, μία πόρτα όπου θα μπει και θα λύσει όλα τα προβλήματα για την εξαγωγή, υπογραφές, βεβαιώσεις, πιστοποιητικά, άδειες”, υπογράμμισε. Την έλλειψη των γνώσεων, που θα έπρεπε να έχει ο νέος Έλληνας επιχειρηματίας, ο οποίος παίρνει το ρίσκο της εξαγωγής, επιχειρεί να καλύψει πρόγραμμα επιμόρφωσης, που διοργανώνει ο ΟΠΕ (Οργανισμός Προώθησης Εμπορίου) σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Εξαγωγών Βορείου Ελλάδας και τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων, χρηματοδοτούμενο από την Ευρώπη. (Πληροφορίες, στην ιστοσελίδα του ΟΠΕ ή σε αυτήν της « Ελληνικής Εταιρίας Διοίκησης Επιχειρήσεων » http://www.eede.gr). Η πρωτοτυπία του ελληνικού περίπτερου είναι ότι έχει οργανώσει παράλληλα ένα χώρο “γευσιγνωσίας” για την ελληνική κουζίνα.
Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του ΟΠΕ, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, που έχει την ευθύνη της όλης οργάνωσης, πρόκειται για ένα είδος ανοιχτής καφετέριας, όπου οι Έλληνες εξαγωγείς μπορούν να προσκαλούν τους αγοραστές τους, καθώς κάθε μέρα προσφέρονται εδέσματα από μια διαφορετική περιφερειακή κουζίνα. Αλλά και οι περαστικοί, που σταματούν από περιέργεια για την τέχνη του σεφ, έχουν και την ευκαιρία να δοκιμάσουν.
Ο γευσιγνώστης Δημήτρης Αντωνόπουλος παρουσίασε στον επαγγελματικό Τύπο της Γαλλίας τα ελληνικά προϊόντα. Ακολούθησε ένα είδος “ρεσιτάλ γευσιγνωσίας” από ομάδα σεφ, οι οποίοι μαγείρεψαν ελληνικά σε συνδυασμό με bloggers που έδιναν “ζωντανά” τις συνταγές μέσω των ιστοσελίδων τους.